Informacja o przetwarzaniu danych osobowych
Niniejsza klauzula, której obowiązek spełnienia wynika z nowych przepisów o ochronie danych osobowych, uchwalona Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z dn 17 kwietnia 2016r w kwestii ochrony danych osobowych osób fizycznych w kwestii przetwarzania i swobodnego przepływu danych osobowych, oraz uchyleniu dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – RODO, które wchodzi w życie w Polsce dnia 25 maj 2018r.
Nowe przepisy wymagają poinformowania o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz prawach i obowiązkach zarówno osoby powierzające swoje dane jak i administratora tych danych.
Jakie dane przetwarzamy:
- Dane identyfikacyjne (imię, nazwisko, nazwa firmy, NIP, REGON, PESEL, seria i numer dowodu osobistego / paszportu),
- Dane kontaktowe (numer telefonu, faksu, adres e-mail),
- Dane korespondencyjne (adres kontaktowy, adres firmy, adres wysyłkowy),
- Dane dotyczące zlecenia zakupu / sprzedaży,
- Dane finansowe (numer konta, nazwa banku, saldo rachunku obciążenia/uznania).
Kto jest administratorem danych:
- Administratorem danych jest Hurtownia Akcesorii Meblowych ED Export-Import Edward Domagalski z siedzibą w 82-300 Elbląg ul. Grunwaldzka 303A, NIP: 578-237-36-56, REGON: 170430970.
Jak zgłaszać uwagi dotyczące swoich danych osobowych:
- Listem tradycyjnym na adres siedziby: Hurtownia Akcesorii Meblowych ED, 82-300 Elbląg, ul.Grunwaldzka 303A,
- Elektronicznie - e-mail:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. , - Osobiście w siedzibie firmy lub jej filji.
Dlaczego i w jakim celu są przetwarzane Państwa dane osobowe:
- Wystawiania dokumentów sprzedaży,
- Korespondencji ustalającej treść zamówień i ich precyzowaniu,
- Przekazywaniu ofert handlowych,
- Przekazywaniu informacji o zadłużeniach,
- Ściąganiu wierzytelności,
- Wewnętrznych celów administracyjnych (tj. statystyki i raporty),
- Archiwalnym (dowodowym),
- Rozpatrywania reklamacji i skarg,
- Ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami będącego realizacją prawnie uzasadnionego interesu firmy.
Komu udostępniane są dane osobowe:
- Firmy współpracujące w realizacji zlecenia tylko i wyłącznie wtedy, gdy jest to niezbędne do prawidłowego wykonania zlecenia,
- Instytucje przetwarzające informacje gospodarcze,
- Firmy archiwizujące dokumentację,
- Podmioty świadczące usługi kancelaryjno-administracyjne,
- Kancelarie prawne,
- Podmioty świadczące usługi audytorskie,
- Podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa.
Jak długo są przechowywane dane osobowe:
- Do czasu wycofania zgody na ich przetwarzanie (nie obowiązuje wstecz),
- Do czasu zdezaktualizowania danych,
- Do czasu wypełnienia prawnie uzasadnionych interesów naszej firmy stanowiących podstawę takiego przetwarzania lub wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania.
Prawa w zakresie ochrony danych osobowych:
Przysługuje Państwu lub osobom Państwa reprezentujących prawo do:
- Dostępu do własnych danych,
- Uaktualnienia danych,
- Usunięcia danych,
- Ograniczenia przetwarzania,
- Przeniesienia danych,
- Wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych,
- Wniesienia sprzeciwu wobec profilowania danych,
- Cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez podania przyczyny, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych, którego dokonano na podstawie wcześniejszej zgody .
Gdzie można wnieść skargę na to, jak przetwarzane są dane:
- Do Prezesa Urzędu Ochrony Danych, gdy uznają Państwo, dane są przetwarzane niezgodnie z przepisami RODO.
Co obejmuje prawo do sprzeciwu:
- Prawo do sprzeciwu przysługuje w każdej chwili zgodnie z wcześniejszym opisem. Przestaniemy przetwarzać Państwa dane oraz osób Państwa reprezentujący od razu, chyba że będziemy w stanie wykazać, że w stosunku do tych danych istnieją ważne prawnie uzasadnione podstawy, będące nadrzędne wobec interesów praw i wolności, lub będą niezbędne do ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
Skąd pozyskaliśmy dane osobowe:
- Bezpośrednio od Państwa lub osób Państwa reprezentujących przy pierwszej fakturze,
- Poprzez korespondencje e-mail, listem tradycyjnym wysłanym przez Państwa lub w Państwa imieniu,
- Od zaprzyjaźnionych firm w celu nawiązania współpracy (tylko dane potrzebne do pierwszego kontaktu,
- Z ogólnych źródeł dostępu elektronicznego.