Informacja o przetwarzaniu danych osobowych

 

Niniejsza klauzula, której obowiązek spełnienia wynika z nowych przepisów o ochronie danych osobowych, uchwalona Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z dn 17 kwietnia 2016r w kwestii ochrony danych osobowych osób fizycznych w kwestii przetwarzania i swobodnego przepływu danych osobowych, oraz uchyleniu dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – RODO, które wchodzi w życie w Polsce dnia 25 maj 2018r.

Nowe przepisy wymagają poinformowania o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz prawach i obowiązkach zarówno osoby powierzające swoje dane jak i administratora tych danych.

 

Jakie dane przetwarzamy:

  • Dane identyfikacyjne (imię, nazwisko, nazwa firmy, NIP, REGON, PESEL, seria i numer dowodu osobistego / paszportu),
  • Dane kontaktowe (numer telefonu, faksu, adres e-mail),
  • Dane korespondencyjne (adres kontaktowy, adres firmy, adres wysyłkowy),
  • Dane dotyczące zlecenia zakupu / sprzedaży,
  • Dane finansowe (numer konta, nazwa banku, saldo rachunku obciążenia/uznania).

 

Kto jest administratorem danych:

  • Administratorem danych jest Hurtownia Akcesorii Meblowych ED Export-Import Edward Domagalski z siedzibą w 82-300 Elbląg ul. Grunwaldzka 303A, NIP: 578-237-36-56, REGON: 170430970.

 

Jak zgłaszać uwagi dotyczące swoich danych osobowych:

  • Listem tradycyjnym na adres siedziby: Hurtownia Akcesorii Meblowych ED, 82-300 Elbląg, ul.Grunwaldzka 303A,
  • Elektronicznie - e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.,
  • Osobiście w siedzibie firmy lub jej filji.

 

Dlaczego i w jakim celu są przetwarzane Państwa dane osobowe:

  • Wystawiania dokumentów sprzedaży,
  • Korespondencji ustalającej treść zamówień i ich precyzowaniu,
  • Przekazywaniu ofert handlowych,
  • Przekazywaniu informacji o zadłużeniach,
  • Ściąganiu wierzytelności,
  • Wewnętrznych celów administracyjnych (tj. statystyki i raporty),
  • Archiwalnym (dowodowym),
  • Rozpatrywania reklamacji i skarg,
  • Ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami będącego realizacją prawnie uzasadnionego interesu firmy.

 

Komu udostępniane są dane osobowe:

  • Firmy współpracujące w realizacji zlecenia tylko i wyłącznie wtedy, gdy jest to niezbędne do prawidłowego wykonania zlecenia,
  • Instytucje przetwarzające informacje gospodarcze,
  • Firmy archiwizujące dokumentację,
  • Podmioty świadczące usługi kancelaryjno-administracyjne,
  • Kancelarie prawne,
  • Podmioty świadczące usługi audytorskie,
  • Podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa.
  •  

Jak długo są przechowywane dane osobowe:

  • Do czasu wycofania zgody na ich przetwarzanie (nie obowiązuje wstecz),
  • Do czasu zdezaktualizowania danych,
  • Do czasu wypełnienia prawnie uzasadnionych interesów naszej firmy stanowiących podstawę takiego przetwarzania lub wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania.

 

Prawa w zakresie ochrony danych osobowych:

Przysługuje Państwu lub osobom Państwa reprezentujących prawo do:

  • Dostępu do własnych danych,
  • Uaktualnienia danych,
  • Usunięcia danych,
  • Ograniczenia przetwarzania,
  • Przeniesienia danych,
  • Wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych,
  • Wniesienia sprzeciwu wobec profilowania danych,
  • Cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez podania przyczyny, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych, którego dokonano na podstawie wcześniejszej zgody .

 

Gdzie można wnieść skargę na to, jak przetwarzane są dane:

  • Do Prezesa Urzędu Ochrony Danych, gdy uznają Państwo, dane są przetwarzane niezgodnie z przepisami RODO.

 

Co obejmuje prawo do sprzeciwu:

  • Prawo do sprzeciwu przysługuje w każdej chwili zgodnie z wcześniejszym opisem. Przestaniemy przetwarzać Państwa dane oraz osób Państwa reprezentujący od razu, chyba że będziemy w stanie wykazać, że w stosunku do tych danych istnieją ważne prawnie uzasadnione podstawy, będące nadrzędne wobec interesów praw i wolności, lub będą niezbędne do ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.

 

Skąd pozyskaliśmy dane osobowe:

  • Bezpośrednio od Państwa lub osób Państwa reprezentujących przy pierwszej fakturze,
  • Poprzez korespondencje e-mail, listem tradycyjnym wysłanym przez Państwa lub w Państwa imieniu,
  • Od zaprzyjaźnionych firm w celu nawiązania współpracy (tylko dane potrzebne do pierwszego kontaktu,
  • Z ogólnych źródeł dostępu elektronicznego.